Skip to main content
Pelajar Koding

follow us

Nak Berjaya? Tapi Takut Gagal, Baca Ni Boleh Naikkan Semangat Anda!

 Siapa yang tak pernah mengalami kegagalan Nak Berjaya? Tapi Takut Gagal, Baca Ni Boleh Naikkan Semangat Anda!

Sembang Kejayaan - Siapa yang tak pernah mengalami kegagalan? Setiap orang pernah mengalaminya. Tanyalah orang-orang yang telah berjaya, adakah mereka pernah mengalami kegagalan?

Setiap orang yang berjaya di dunia ini pasti pernah mengalami kegagalan dan boleh jadi kegagalan yang mereka alami berulang-ulang kali sehingga berbagi mereka frustasi, frustasi dan berhenti berusaha.

Tetapi mereka tetap bangun dan lanjutkan melangkah, alasannya adalah mereka tahu gagal bukanlah pengakhiran. Makara mereka tetap berdiri dari segala ketidakpuasan dan kesedihan dan lanjutkan melangkah demi mencapai apa yang mereka impikan.

Semua orang nak berjaya dan Anda juga nak berjaya, betul tak? Nak berjaya jangan takut gagal. Kalau takut gagal, maknanya takut nak berjaya!


Nak berjaya jangan takut gagal!



Gagal bukan berencana kita gagal buat selama lamanya. Kita boleh cuba lagi dan lagi sehingga berjaya. Walaupun gagal ini tiba tanpa diundang dan kita sendiri membenci dengan kehadirannya, tapi kita perlu terima dengan hati yang terbuka. Kerana kegagalan ini bahu-membahu menenteng pelajaran yang berguna buat kita.

Kerana gagal itu senantiasa mengingatkan kita untuk terus mencar ilmu memperbaiki kesilapan dan selalu mengingatkan kita untuk terus cuba lagi. Tanpa kegagalan kita tidak akan tahu di mana kesilapan kita. Makara dari situ kita cuba untuk memperbaiki dan teruskan melangkah dengan semangat gres.

[Baca Juga]  Kata-kata usaha tangga kejayaan

Gagal bukanlah berniat kita dilarang berjaya. Gagal itu menyebarkan kita lebih berpengaruh. Dan gagal itu yakni suatu perjalanan yang paling berguna menuju puncak kejayaan dan terasa elok ketika kita berjaya capai apa yang kita impikan kerana kita tahu betapa pahitnya saat gagal.

Janganlah takut untuk mencuba, kerana kejayaan hanya untuk orang-orang yang tidak gampang menyerah kalah. Bila berhasrat untuk berjaya, jangan hanya melihat ke arah tangga. Tapi belajarlah untuk menaiki anak tangga tersebut.

Jangan hanya duduk membisu, kalau keinginan kita besar. Berusahalah untuk kejar apa yang kita impikan. Teruskan berusaha walau apa jua cabaran yang datang. Kuatkan semangat dan jangan gampang give up.

[Baca Juga]  Antara alasannya adalah kenapa kita gampang give up dalam berusaha

Jangan berfikir untuk berhenti jikalau gagal. Bila buat sesuatu kasus, kita buat sungguh-sungguh. Gagal..bangkit!..gagal..bangun! Teruskan perjuangan, jangan give up! Kegagalan itu perkara biasa bagi orang yang berjaya dan kegagalan juga adalah resepi rahsia untuk menuju kejayaan. Makara jangan takut gagal. Berusahalah tekun dan siapa yang berusaha dialah yang berjaya.



Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com

You Might Also Like:

Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar