Skip to main content
Pelajar Koding

follow us

Saat Hilang Semangat Baca Ni! Percayalah Aku Pasti Boleh!

 Hidup ini takkan lengkap tanpa tujuan atau matlamat Ketika Hilang Semangat Baca Ni! Percayalah Aku Pasti Boleh!

Sembang Kejayaan - Hidup ini takkan lengkap tanpa tujuan atau matlamat. Tidak menjadi satu kesalahan untuk kita bermimpi. Setiap orang bebas untuk bermimpi. Adakah anda sedang berkhayal untuk berjaya?

Kadang abad terfikir betul ke mimpi ini boleh bermetamorfosis realita. Hal ini kadang-kadang juga berbagi kita rasa kecewa "buat apa mimpi tinggi-tinggi. Bukannya boleh jadi realita".

Memang mimpi ini berbeza dengan realita. Tetapi antara mimpi dengan realita, ada suatu jalan. Mimpi memang boleh menjadi kenyataan, namun adakah anda mampu untuk mewujudkannya?

Saya pasti boleh! Dan Ingatlah kata-kata ini:


Aku pasti boleh!
Aku pasti boleh!
Aku pasti boleh!


Fikirkan sebuah mimpi yang ingin kita nikmati pada era depan kita nanti. Ingin memiliki rumah idaman? Kereta idaman? Ingin bercuti di maldives? Ataupun mahu berjaya dalam bisnes? Bermimpilah setinggi mungkin. Semua itu boleh kita capai, asalkan kita terus berusaha meraih cita-cita kita itu.

[Baca Juga]  Kata-kata perjuangan tangga kejayaan

Tapi ada ketika, apa yang kita kerjakan dan usahakan demi mewujudkan keinginan kita itu, mesti akan ada orang yang tak suka dengan apa yang kita buat. Ada saja orang yang tak happy. Dan dalam setiap usaha kita itu, nak atau tak harus ada rintangan. Boleh jadi keinginan kita dihalang.

Tapi disaat orang lain menatap kita sebelah mata, disaat orang lain merendah-rendahkan harapan kita. Pedulikan saja kata-kata mereka. Percayalah, kita niscaya boleh! 

Ketika kita memberanikan diri untuk melangkah melakukan tindakan, kita akan mengalami kesusahan, kesedihan, ketidakpuasan, cabaran dan rintangan dalam hidup. Jika kita mengeluh tentang hal itu, kita akan menjadi down dan terjatuh.

Ketika kita terjatuh, kita jadi buntu dan hilang keinginan kerana terasa tidak ada lagi jalan untuk kita terus bangun dan teruskan perjuangan pada ketika itu. Tiada lagi semangat untuk bangun dari terjatuh. Tetapi percayalah, itulah cobaan kita! Ujian yang mesti dihadapi dengan sarat semangat dan tidak mudah mengalah kalah.

Kalau gagal berdiri lagi, gagal bangkit lagi, gagal berdiri lagi sehingga gagal berasa bosan dan terus pergi dari hidup kita. Yang penting jangan mudah frustasi. Teruskan berusaha dan banyakkan berdoa kerana selalu ada keinginan bagi mereka yang sentiasa berdoa

Kita perlu percaya kita boleh! Kuatkan semangat dan percayalah pada diri sendiri bahawa kita boleh capai harapan kita. Jangan gampang berputus asa walaupun apa pun cabaran yang datang. Teruskan berusaha, doa dan tawakal. Percayalah kejayaan akan menjadi milik kita satu hari nanti.

[Baca Juga]  Ingat! Bila give up, ingat kata-kata ini!!



Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com

You Might Also Like:

Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar