Skip to main content
Pelajar Koding

follow us

Motivasi Diri Setiap Pagi Yang Menjamah Hati

warna-warni kehidupan. Ada suka dan sedih. Adakalanya kita mencicipi lebih banyak duka dibandingkan dengan suka.

Masalah demi persoalan, cobaan demi cobaan, kegagalan demi kegagalan, mimpi yang dahulu kita bangun mula kelihatan samar-samar. Itulah lumrah kehidupan. Mahu ataupun tidak kita mesti terima dengan penuh redha.

 Adakalanya kita merasakan lebih banyak duka daripada suka Motivasi Diri Setiap Pagi Yang Menyentuh Hati

Saat realiti tidak sesuai dengan jangkaan anda, di dikala orang lain pergi meninggalkan anda, di dikala anda lagi bersedih dan tak kuat untuk hadapi semua ini ataupun apa sahaja yang menyebarkan anda mahu meninggalkan semua mimpi yang telah anda bangkit selama ini. Anda harus bangkit! 

Baca Juga : [Motivasi] Kenapa Ingin Putus Asa Sedangkan Kejayaan Semakin Hampir

Ingatlah, anda telah separuh jalan. Sudah banyak yang anda korbankan. Sudah banyak kesakitan yang anda alami. Hujung kejayaan sudah di depan mata. Hanya kerana anda letih, anda mahu berhenti begitu saja. Hanya kerana anda kehilangan impian, anda mahu berhenti di tengah usaha. Hanya kerana realiti tidak cocok dengan expectations, anda mahu menyerah?

Nanti dulu! Saat anda mahu berhenti, cuba ingat balik di dikala permulaan anda memulainya dengan sarat keinginan, di dikala anda ingin berhenti, ingatlah betapa optimisnya anda pada saat memulainya. Pada dikala anda mahu berhenti, camkan semua mimpi-mimpi yang telah anda bangun untuk orang-orang yang anda cintai.

 Adakalanya kita merasakan lebih banyak duka daripada suka Motivasi Diri Setiap Pagi Yang Menyentuh Hati

Jangan sesekali pernah berputus asa kerana orang yang paling sulit untuk ditewaskan ialah orang yang tidak pernah berputus asa.

Apabila kegagalan menimpa, pilihan kita hanya ada Dua. Iaitu menyesali kegagalan atau terus bangkit dan menjadikan kegagalan itu selaku pengajaran terbaik untuk kita bangkit dan terus bangun.

Menangislah sekuat mungkin. Tidak mengapa! Tidak ada insan hebat di dunia ini yang tidak pernah menangis dan kecewa kerana gagal.

Orang andal tidak dihasilkan lewat akomodasi, kesenangan atau keselesaan. Tetapi mereka dibuat lewat kesulitan, cabaran, penghinaan dan air mata.

Menjadi hebat itu membutuhkan periode. Tidak ada jalan pintas untuk berjaya. Hari ini perjuangan, esoknya berjaya. Tidak ada! Semuanya memerlukan kurun. Anda mesti mengalami kesakitan. Kerana kesakitan yang mau menyebarkan anda lebih berpengaruh. Anda mesti berasa kepenatan kerana kepenatan cuma dimiliki oleh orang yang berjuang.

Anda harus bangun dan optimalkan iman anda! Anda akan jatuh banyak kali di jalan menuju kejayaan. Tetapi, perkara yang terpenting bukan jika anda jatuh, namun bagaimana anda boleh bangkit semula jika anda jatuh. 1 kali jatuh 1000 kali bangkit.

Dan kalau anda berdiri, percayalah! anda mesti lebih kuat daripada sebelumnya. Anda boleh penat, anda boleh sakit, anda boleh menangis namun, jangan biarkan perkataan menyerah masuk di kepala anda.

 Adakalanya kita merasakan lebih banyak duka daripada suka Motivasi Diri Setiap Pagi Yang Menyentuh Hati

Hujung kejayaan sudah di depan mata. Jika anda berhenti menggapai harapan dan menyerah, anda tidak akan mencicipi betapa hebatnya anda. Orang yang berjaya atau hampir nak berjaya adalah mereka mulakan sesuatu dan buat yang terbaik, sampai habis! Kaprikornus, habiskan apa yang anda mulakan. Barulah capai kejayaan.

Kegagalan yaitu guru terbaik yang hendak mengajar kita untuk berdiri kembali dan mengetahui hal mana yang perlu kita hindari di kemudian hari.

Anda dilarang berhenti kerana terlampau banyak yang sudah anda korbankan. Anda dihentikan berhenti kerana terlalu banyak air mata yang jatuh kerana perjuanganmu. Anda tidak boleh berhenti kerana terlampau banyak luka yang harus disembuhkan dengan sebuah kemenangan.

Berilah peluang pada diri anda untuk berdiri 1 kali lagi! Bangkit dan terus bangkit!


Terima kasih,


Dah baca? Jangan lupa klik butang share


Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com

You Might Also Like:

Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar