Skip to main content
Pelajar Koding

follow us

5 Idea Bantu Anda Hilangkan Rasa Bosan Saat Di Rumah



Korang mesti pernah rasa jenuh kan, tak tahu nak buat apa di rumah? Korang tengok tv lalu tutup TV, pergi dapur buka peti ais, minum air kemudian korang buka phone, reply chat lalu tutup phone lepastu korang cakap "Aduh..bosannya harini. Apa nak buat eh?"  hahaha, mesti pernah kan? kan?

Jangan tipu sebab penulis pon macam tu kekadang jika jenuh dan tak tahu nak buat apa. Nak keluar malas! Makara, duduk rumah je lah. Tapi dah duduk rumah jenuh lah pulak kan.

Haa..jadi penulis nak kongsi dengan korang semua bagaimana nak hilangkan rasa bosan saat di rumah. Apa yang perlu korang buat jikalau rasa jenuh. Disini terdapat 5 idea yang boleh bantu korang hilangkan rasa bosan. Jom tengok apa yang patut kita buat untuk hilangkan rasa jenuh:

 Jangan tipu sebab penulis pon macam tu kekadang bila bosan dan tak tahu nak buat apa 5 Idea Bantu Anda Hilangkan Rasa Bosan Ketika Di Rumah


1. Tonton Movie

Cara paling senang dan telah menjadi kebiasaan ramai orang untuk hilangkan rasa jenuh. Cuba cari movie yang kelakar ataupun video yang kelakar yang boleh buat korang tersenyum dan ketawa terbahak-bahak. Apabila sudah tergelak sampai terguling-guling telah niscaya bisa merawat rasa jenuh yang timbul tadi.


2. Main game

Game juga boleh hilangkan rasa jenuh korang ketika di rumah. Ajak lah mitra-mitra untuk main game secara online sekali dengan korang. Boleh lah hilangkan rasa bosan korang tu. Dari muka yang bosan tadi pun sudahpun bertukar menjadi ceria.

[Baca Juga]  5 Cara Bahagiakan Diri Sendiri Bila Tengah Tiada "Mood"


3. Masak

Bila korang jenuh inilah kurun untuk korang main masak-masak di dapur. Lihat dalam peti ais korang apa bahan yang boleh korang masak. Kalau dalam peti ais korang ada nugget ke, sosej ke, korang boleh goreng dan makan. Atau korang juga boleh cuba masak menu kesukaan korang ataupun menu yang korang sendiri tak pernah masak sebelum ini. Sekurang-kurang korang mampu mempelajarinya.


4. Makan

Kalau korang jenuh dan malas nak masak, carilah apa sahaja makanan yang boleh korang kunyah. Nak lagi trauma korang makan la sambil tengok TV. Hilang la sikit rasa bosan tu dari tak buat apa-apa kan. Jadi korang boleh cuba


5. Tidur

Kalau masih lagi rasa bosan, dah cuba macam-macam tapi still rasa bosan. Jawapan mudah adalah tidur. Seronok juga kalau mampu tidur kan. Perut pun dah kenyang. Apa lagi tidur la kan. Masuk bilik, pasang air cond atau kipas dan seterusnya tidur. Tapi ingat, jangan tidur sehari suntuk pulak tau. Bila banyak tidur nanti badan pun jadi lesu dan tidak bermaya.


Dah baca? Semoga ia memberi manfaat erat korang. Teruskan membaca post-post yang menawan lagi dan jangan lupa untuk terus support blog Sembang Kejayaan Okay? Terima kasih yang sudi membaca



Sumber https://sembangkejayaan.blogspot.com

You Might Also Like:

Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar