Skip to main content
Pelajar Koding

follow us

Selamatkan Bumi Kita



Assalamualaikum,
salam sejahtera
salam 1 malaysia.

Adakah anda tahu bahawa bahan api fosil danbekalan air segar yang berada di bawah tekananmanakala kestabilan corak cuaca diancam dan"sejumlah besar CO2" masih dipam ke atmosfera."Kemanusiaan dan Bumi tidak usang lagi akan mula mengalami beberapa kesan yang sungguhsuram.

Jika kita tidak mengendahkan apa yang sedang berlaku dan menafikan apa yang akan berlakupada kurun depan kita seakan-akan berada diambang "bunuh diri melakukan secara besar-besaranmelainkan pertumbuhan secepatnya dibentuk dalam menanggulangi informasi-gosip hijau mirip karbon dioksida, pertanian intensif dan kelemahan sumber.

Oleh itu,kita haruslah segera mengatasi persoalan ini. Terdapat 5 cara yang gampang untuk menanggulangi persoalan ini. 5cara tersebut ialah:

1.Pasang padat mentol lampu pendarfluor (CFLs)bila mentol pijar yang lebih renta anda membakar keluar.

2.Basuh pakaian dengan memakai air sejuk kerana sebanyak 85% tenaga daripada mesin basuh   digunakan untuk pemanasan air.

3.Jangan mandi terlalu usang.

4.Berjalan atau basikal untuk melakukan pekerjaan Ini menjimatkan kos gas dan tempat letak keretasambil memajukan kesihatan kardiovaskularanda dan mengurangkan risiko obesiti.

5.Bawa botol air yang boleh digunakan semula,sebaik-baiknya aluminium dan bukannya plastik.



Semoga anda memakai tip-tip diatas untuk menyelamatkan alam sekitar dan bumi ini..

sekian.





Sumber http://anismanisha.blogspot.com

You Might Also Like:

Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar