Skip to main content
Pelajar Koding

follow us

Rahsia Disebalik Warna

Hellu! Hellu!
Harini Anis ada juga usha usha artikle yang ada kat laman web. Then, Anis terjumpa satu artikel yanh sungguh menarik (bagi saya, menarik namun kalau korang, tak tahulah pulak...^^) artikle ini didapati dibandingkan dengan www.bundakonicare.com

Terdapat pelbagai fungsi pada setiap warna... antaranya ialah:
1. Penggunaan warna biru, orange dan merah, bisa meningkatkan IQ siswa.

2. Warna merah boleh menyebabkan kenaikan tekanan darah serta denyut nadi.

3. Warna oren menjadikan rasa lapar.

4.  Warna biru, menghemat rasa lapar, menurunkan tekanan darah, serta mengakibatkan seseorang merasa lebih rileks dan merasa tenang. Sering dipakai selaku    terapi pada penderita insomnia, hipertiroid dan gangguan panik. Donald Lapore dalam "The Ultimate Healing System" memakai warna biru dikala mengisi kuliah sebab menawarkan energi lebih pada area vokal serta menyebabkan orang lebih memperhatikan apa yang disampaikan.

5. warna hijau pula mampu menghadirkan keseimbangan, simpati dan ketakziman cinta. Hijau menolong area hati terus stabil dengan menciptakan harmoni dan keinginan, serta baik untuk relaksasi bekerjsama sebab menyeimbangkan emosi.

Menarikkan? By the way, kita tak perlulah tercari cari barangan yang ada warna mirip di atas.. kita cuma perlu melihat di sekeliling kita.. terlalu banyak ciptaan Tuhan yang mempunya warna warna mirip yang telah disebutkan..

-sampai sini saja saya menaip ek...-
-bye!-
- (^_^) -


Sumber http://anismanisha.blogspot.com

You Might Also Like:

Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar